طرح فروش آزادانه ی قلیان به تصویب رسید.

طرح فروش آزادانه ی قلیان به تصویب رسید.

به گزارش هومیان نیوز امروز یکشنبه ۸ بهمن طرح فروش آزاد در قهوه خانه ها و قلیانی ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید. یک نماینده ی مجلس دلیل آزادکردن فعالیت قلیانی ها را ایجاد اشتغال برای جوانان به ویژه دانشگاهیان عنوان کرد که می توانند با توجه به وضعیت بیکاری فعلی، برای خود منبع درآم کم هزینه ای تشکیل دهند.

طرح آزادسازی فروش قلیان درحالی تصویب می شود که دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات با اشاره به موضوع استثنا شدن قهوه خانه ها از اماکن عمومی و سرو قلیان در این اماکن گفت: مجلس نباید اعتیاد جوانان را نادیده بگیرد.

محمدرضا مسجدی گفت: وزارت بهداشت مکلف است ممنوعیت فعالیت قلیانی ها را دنبال کند. با توجه به اینکه توتون هایی که در این اماکن استفاده می شود زیر سوال است

وی ادامه داد: بیش از ۳۰۰ نمونه از توتون ها توسط وزارت بهداشت آزمایش شد که در آنها مواردی از وجود مواد روان گردان و اعتیاد آور مثل شیشه به دست آمد.

به گزارش هومیان نیوز، فروش قلیان درحالی آزاد می شود که علاوه بر حطرات ابتلا به سرطان ریه و مسایل بهداشتی، برخی مراکز فروش قلیان با اضافه کردن مواد مخدر و روانگردانی چون شیشه و هرویین به تنباکوهای خود و عرضه به جوان ها، آزادانه زمینه ی اعتیاد آن ها را فراهم می کنند. و جوان بسیاری پس از چند ماه مراجعه به قلیانی ها در منجلاب اعتیاد به شیشه و هرویین فرومی رود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *